Tiskové zprávy Miele

Tisková zpráva 01/2022

  • Společnost, vyrábějící domácí spotřebiče, vykázala v obchodním roce 2021 tržby ve výši 4,84 miliard EUR
  • Silný růst navzdory přetrvávajícím nedostatkům v oblasti polovodičů / počet zaměstnanců je také na historickém maximu
  • Dodávky spotřebičů do Ruska zastaveny

Výsledky, zveřejněné předním světovým prémiovým výrobcem domácích spotřebičů a komerčních zařízení, ukazují na udržitelný růst: Společnost Miele zaznamenala v obchodním roce 2021 celosvětově tržby ve výši 4,84 miliard EUR, o 7,5 % více než v předchozím roce. Díky svým produktům s mimořádně dlouhou životností a energetickou úsporností, svému nedávnému prvnímu kroku k používání zelené oceli a neutralitě CO2 ve svých provozovnách, Miele dále zvyšuje své úsilí o dosažení cílů Pařížské dohody o změně klimatu. Program růstu a efektivity Design2Excellence (D2E), se kterým se Miele zcela přeorientovalo, byl úspěšně završen. V rodinném podniku bylo ke konci roku zaměstnáno celkem 21 921 osob, o 977 více než v předchozím roce. Počet spolupracovníků se zvýšil i v Německu.

Podnikání ve skupině Miele se během uplynulého roku vyznačovalo dvěma silnými, ale protichůdnými vývojovými událostmi: Na jedné straně hodně medializovaný historický boom v domácím sektoru vyvolaný Covid-19 poskytl (a poskytuje) silný zadní vítr. Na druhé straně Miele pociťuje dopad narušení celosvětových dodavatelských řetězců, zejména s ohledem na polovodiče. Přesto se v roce 2021 vyrobilo a prodalo více produktů dohromady než kdykoli předtím ve 123leté historii německého prémiového výrobce. Také objednávky na začátku nového roku jsou vyšší než kdykoli předtím. Aby se zkrátily dodací lhůty, které jsou v současnosti částečně mnohem delší než obvykle, vyrábí Miele ve všech výrobních závodech s nejvyšší možnou kapacitou.

Ve výhledu na zbytek roku však dominují politické a ekonomické dopady války na Ukrajině, kde Miele zastupuje vlastní obchodní společnost, stejně jako je tomu v Rusku. Výkonná rada a zaměstnanci Miele Group jsou hluboce šokováni utrpením lidí ve válečné zóně a na únikových cestách. V celé skupině je velká vlna ochoty pomoci, počínaje ochranou 54 zaměstnanců Miele na Ukrajině a jejich rodin, ale jde také daleko za hranice. Kvůli geopolitické situaci a z ní vyplývajícím nejistotám skupina Miele pozastavila dodávky spotřebičů do Ruska nad rámec sankcí EU. Toto platí s okamžitou platností až do odvolání. Výrobky pro zdravotnictví zůstávají zatím osvobozeny, protože na ně se sankce nevztahují. Vlastní prodejny (Miele Experience Center) a internetový obchod byly již minulý týden uzavřeny. Stejně tak byly zmrazeny investice na trhu. Zaměstnání více než 230 zaměstnanců a jejich platy jsou garantovány minimálně na dalších šest měsíců.

Pozitivní vývoj ve všech regionech a kategoriích produktů

S růstem prodejů na těchto úrovních rostla skupina Miele výrazně rychleji, než je dlouhodobý průměr. Jde o úspěch, k němuž zvláště výrazně přispěly východní Evropa, Čína a USA. V Německu dosáhly tržby Miele 1,39 mld. EUR, což představuje nárůst o 5,1 % nad již tak velmi vysokou úroveň. 25 nově otevřených značkových prodejen Miele, například v Doncasteru (nedaleko Melbourne), Düsseldorfu, Edinburghu, Pekingu, Tallinnu a Varšavě, poskytuje další impuls celosvětové přítomnosti značky Miele a slouží jako inspirace pro zákazníky, prodejce i architekty. V srpnu odstartoval Miele Lounge v mnichovské Allianz Areně – středobod spolupráce Miele jako výhradního partnera pro domácí spotřebiče FC Bayern Mnichov v Německu a Číně.

Navzdory dříve popsaným problémům v dodávkách polovodičů se prodej pozitivně vyvíjel ve všech produktových skupinách, zejména v chlazení, vaření a mytí nádobí. Ale také v praní a péči o podlahy a ve výrobě kávy jsou jednotkové prodeje a obrat částečně výrazně vyšší než v předchozím roce. To lze přičíst výše uvedenému boomu, ale také atraktivitě současných modelových řad a jejich sladění s principy zachování zdrojů a ochrany klimatu.

Další pobídka díky inovativním a udržitelným funkcím produktu

Obchod s chladničkami a mrazničkami například těžil z větší poptávky po spolehlivém a pohodlném skladování potravin. Další bonus navíc poskytly inovativní funkce produktu, jako je systém svěžesti PerfectFresh Active, který uvolňuje jemnou vodní mlhu, aby ovoce a zelenina zůstaly čerstvé až pětkrát déle, čímž pomáhá omezit kažení potravin.

Vestavné spotřebiče nové generace Generation 7000, které ve sledovaném období velmi úspěšně dokončily své uvedení na celosvětový trh, vynikají inteligentními asistenčními systémy pro kreativní vaření a špičkovými výsledky, které jsou dostupné v této podobě pouze u Miele. Také v oblasti péče o podlahy společnost Miele přesvědčivě boduje v sektoru podlahových vysavačů (bezsáčkového a se sáčkem na prach), akumulátorových tyčových vysavačů a robotických vysavačů.

Miele boduje dlouhou životností, energetickou účinností a CO2 neutralitou

Kromě toho, pouze společnost Miele testuje své pračky, sušičky, myčky nádobí, trouby, vysavače (s napájecím kabelem) a další produkty na životnost 20 let. Téměř všechny pračky splňují velmi přísné požadavky na nové hodnocení energetické účinnosti „A“ a díky patentovanému procesu PowerWash mohou uživatelé prát náplně o hmotnosti pouze 1 kg energeticky úsporně.

Od loňského podzimu jsou myčky nádobí Miele zastoupeny také v nejvyšší dosažitelné třídě energetické účinnosti „A“. Více než polovina všech spotřebičů Miele, uvedených do oběhu, je vybavena konektivitou. To umožňuje vzdálené aktualizace, například jednoduše a pohodlně zpřístupnit atraktivní nové funkce modelům, které jsou v provozu léta. Poskytuje také perspektivu snížení počtu volání servisu.

Od roku 2021 je Miele ve všech svých provozovnách vyváženě CO2 neutrální s ohledem na své vlastní emise (Rozsah 1) a emise svých dodavatelů energie (Rozsah 2). Kromě toho byl sdělen konkrétní cíl, týkající se stopy CO2 z fáze používání spotřebičů Miele, která představuje většinu takzvaných emisí Rozsahu 3: do roku 2030 mají být tyto emise snížen o 15 % ve srovnání s úrovněmi v roce 2019, a to na základě celkové spotřeby za životní cykly všech produktů, uvedených do oběhu v roce 2019, respektive v roce 2030. Protože cíle udržitelnosti společnosti Miele prokazatelně počítají s dosažením cíle 1,5 °C, stanoveného pařížskou dohodou o klimatu, ke které se Miele připojilo v roce 2021, bylo získáno potvrzení od vysoce uznávané iniciativy Science Based Targets (SBTi).

Od roku 2021 také Miele zpracovává takzvanou zelenou ocel v rámci pilotního projektu, zahrnujícího její trouby. Bilance CO2 u surové oceli je o 66 % příznivější, než u konvenčních výrobních metod, a to díky použití ocelového šrotu a zdrojů energie, šetrných ke klimatu. Rostoucí používání recyklovaných plastů dále zakotvuje principy oběhového hospodářství a jeho cílem je do roku 2025 zvýšit objem recyklátu na 7500 tun ročně. Podrobnosti o všech tématech udržitelnosti jsou shrnuty ve zprávě Miele Sustainability Report 2021, zveřejněné loni v říjnu.

Růst také v Profesionální sekci a nových obchodních oblastech

Obchodní jednotka Professional zvýšila svůj obrat meziročně o 6,2 % – a se svou technologií praní, komerčními myčkami a produkty lékařské a laboratorní techniky se na celkových tržbách podílela 14 %. V komerčním sektoru o boomu vyvolaném Covidem nemohla být řeč, ale po delším období poklesu jsou zde nyní jasné známky oživení, a to například v hotelech, restauracích a pečovatelských domech.

Impuls vzešel především z nové mobilní čističky vzduchu Miele AirControl, z laboratorního sektoru a z oblasti prádelen – kde je kladen silný důraz na malé komerční přístroje (Malí obři) a nejnovější modelovou řadu „The new Benchmark Machines“. Platforma konektivity MOVE, která byla uvedena na trh v loňském roce a pomocí níž lze pečlivě sledovat a dokumentovat komerční pračky a sušičky, slibuje další zvýšení pohodlí. Umožňuje také aktualizaci softwaru zařízení.

Cílem nově založené obchodní jednotky „New Growth Factory“ je podpora růstu mimo hlavní podnikání Miele s domácími spotřebiči a komerčními zařízeními. I zde byl směr v roce 2021 stanoven ve dvou velmi slibných ohledech:

  • Převzetím düsseldorfského start-upu Otto Wilde Grillers se Miele dostává do klíčového oboru venkovního vaření – s širokým portfoliem inovativních prémiových řešení a vysoce kvalitním příslušenstvím pro grilování s plynem a elektřinou.
  • Posledním nováčkem je rodinná společnost Eurofilters se sídlem v belgickém městě Pelt a známá svými vysoce účinnými řešeními na bázi netkaných textilií, které se používají například v sáčcích na prach, obličejových maskách a při filtraci krve. Eurofilters již vyrábí velkou část prachových sáčků, dostupných od Miele.

Design2Excellence úspěšně dokončen

Na konci roku 2021 byl úspěšně ukončen program Design2Excellence (D2E), který byl poprvé spuštěn na podzim roku 2018. Cíle připravit skupinu Miele na růst a také trvale snížit náklady o 193 milionů EUR ročně bylo dosaženo téměř podle plánu, a to i přes potíže, způsobené pandemií. Totéž platí pro zřízení 8 nových obchodních jednotek a pro přeskupení prodejních regionů a další posílení přeshraniční spolupráce, například v oblasti prodeje, logistiky, servisu a dalších. Cíl úspor je zatím splněn z více než 95 %, přičemž zbývá zcela dokončit několik projektů D2E.

Další pozitivní zprávou je to, že redukce pracovních míst nezbytná k dosažení těchto cílů, zdaleka nedosáhla celosvětově oznámených zhruba 1070 pracovních míst v roce 2019. V konečné analýze bylo v souvislosti s D2E zrušeno pouze asi 800 pracovních míst. Kromě toho bylo nutného snížení počtu pracovních míst v mnoha případech usnadněno dosažením důchodového věku zaměstnanců a předčasným odchodem do důchodu, přirozenou fluktuací a vnitřním přeřazením. Na druhé straně rovnice byli ve značném měřítku zaměstnáni další zaměstnanci, například pro přístup do nových oblastí podnikání, pro posílení digitální kompetence Miele a pro zakládání nových poboček.

Ke konci roku 2021 bylo ve skupině Miele zaměstnáno celkem 21 921 lidí po celém světě, což je o 977 nebo přibližně 4,7 % více než před rokem a více než kdykoli předtím. V Německu má Miele aktuálně 11 397 zaměstnanců, což je o 331 nebo 3,0 % více, než na konci roku 2020.

Profil společnosti: Miele je předním světovým výrobcem prémiových domácích spotřebičů, včetně spotřebičů na vaření, pečení a vaření v páře, chladicích výrobků, kávovarů, myček nádobí a výrobků pro praní a péči o podlahu. Jejich produktové portfolio zahrnuje také myčky nádobí, čističky vzduchu (ne pro český trh), pračky a sušičky prádla pro komerční použití, stejně jako myčky, dezinfekce a sterilizátory pro použití v lékařských a laboratorních aplikacích. Společnost byla založena v roce 1899 a má osm výrobních závodů v Německu, po jednom v Rakousku, České republice, Číně, Rumunsku a Polsku, a také dva výrobní závody, patřící její italské dceřiné společnosti pro zdravotnickou techniku ​​Steelco. Tržby v obchodním roce 2021 činily přibližně 4,84 miliard EUR. Miele je zastoupeno svými vlastními prodejními pobočkami a prostřednictvím dovozců v téměř 100 zemích/regionech. Rodinný podnik, nyní již čtvrté generace, zaměstnává po celém světě přibližně 21 900 zaměstnanců, z toho v Německu pracuje přibližně 11 400 zaměstnanců. Společnost má sídlo v Gütersloh ve Vestfálsku.

 

Stáhnout ve formátu PDF

Popis Stáhnout
Miele

Silný růst navzdory nedostatku polovodičů, CO2 neutralita v lokalitách: čísla jsou v rodinném podniku Miele dobrá – udržitelnost a ochrana klimatu míří správným směrem. (Foto: Miele)

Generace 7000

Vestavné kuchyňské spotřebiče generace Generation 7000: Miele nezaručuje pouze odolnost a pohodlí – ale také stylové potěšení, což neposkytuje žádná jiná společnost v daném oboru. (Foto: Miele)