Tiskové zprávy Miele

Tisková zpráva 23/2014

Obrat Miele vzrostl o 2,2 procenta

3,22 miliard eur obratu v účetním roce 2013/14 / Nejvyšší počet spolupracovníků / Změna ve vedení dokončena podle plánu

Rodinná firma Miele opět naplnila svůj strategický cíl – udržet růst napříč všemi ekonomickými cykly: přední světový výrobce prémiových domácích spotřebičů dosáhl v účetním roce 2013/14, který skončil 30. června 2014, 3,22 miliard eur obratu. To je69 000 000 eur nebo o 2,2 procenta více než v předchozím roce. Po celém světě skupina Miele nyní zaměstnává 17 660 spolupracovníků. Během vykazovaného období bylo investováno 188 milionů eur.

V roce největší inovační a produktové ofenzivy ve své historii Miele prakticky obnovilo celou nabídku produktů pro domácnosti a bylo tak schopno kompenzovat mnohdy nepříznivé ekonomické podmínky na klíčových trzích. Zde zejména posílení eura způsobilo znatelný útlum; proto je růst obratu vyšší než pět procent po úpravě měnového kurzu, tedy více než dvakrát tolik jako účtování založené na euru. Na pozadí rozvoje podnikání jej lze považovat za „velmi uspokojivý“, říká Olaf Bartsch, finanční a správní ředitel skupiny Miele. V NěmeckuMiele obrat 978 milionů eur, což představuje nárůst o 23 milionů eur neboli o 2,4 procenta. To znamená, že německý podíl na celkových tržbách se mírně zvýšil, a to na 30,6 procenta.

I přes pokračující politickou nejistotu v důsledku nestability v arabském světě a krize na Ukrajině si ředitelství jako cíl pro účetní rok 2014-15 stanovilo, aby obrat i nadále dosahoval obdobného růstu jako v předchozím roce.

Dobrá pozice pro dlouhodobý růst

Miele je právě v dobré pozici pro dosažení dalšího růstu obratu, jednotkových tržeb a podílu na trhu i za méně příznivých podmínek,“ říká Dr. Markus Miele, člen vedení a spolumajitel průkopnické firmy vyrábějící domácí spotřebiče. Tomu napomáhá dlouhodobá firemní strategie se zaměřením na kvalitu a na zákazníka, organický růst z vlastní produkce a financování investic výhradně prostřednictvím vlastního kapitálu. Díky nezávislosti na zájmu externích investorů posiluje Miele svoji pozici samostatné a na koncernech nezávislé německé rodinné firmy,“ říká člen vedení a spolumajitel Dr. Reinhard Zinkann.

Miele navíc profituje z postupného uvádění přístrojů nové generace 6000 (vestavné spotřebiče) a W1/T1 (péče o prádlo) na světové trhy. Globální uvedení prvního robotického vysavače Miele Scout RX1 v květnu 2014 proběhlo v mnoha zemích, včetně Německa, podle plánu. Na veletrhu IFA 2014 následují nové špičkové modely praček a sušiček s dalšími jedinečnými funkcemivysokou hodnotou pro zákazníka. Společnost také představuje kompletně nově strukturovaný sortiment vysavačů, který nejenže důsledně odpovídá novým požadavkům Evropské unie na energetické štítky, ale také skutečným potřebám zákazníků.

Vítězem testů v hlavních kategoriích

Miele podtrhuje svoji vedoucí roli ve spojení prospěchu zákazníka a ekologie inteligentními síťovými řešeními, jako například propojením domácích spotřebičů s domácími fotovoltaickými a solárními tepelnými systémy. Společnost také v průběhu referenčního účetního období představila exkluzivní funkce, jako například svůj integrovaný dávkovací systém pro bílé a/nebo silně znečištěné prádlo, který ušetří až 30 procent pracího prostředku. Další plus spočívá v zajištění maximální energetické účinnosti a to bez jinde obvyklých, často dlouhých programových časů.

 „S Miele si zákazníci spojují nejen příkladné hodnoty spotřeby, ale také nejvyšší známky za kvalitu výsledků, uživatelský komfort a design“, tvrdí technologický ředitel Dr. Eduard Sailer. Výsledky v Německu vysoce uznávané společnosti Stiftung Warentest to potvrzují: zde je Miele v téměř všech významných kategoriích, jako jsou pračky, sušičky, sušičky s tepelným čerpadlem, podlahové vysavače, trouby, ledničky a myčky nádobí, úřadujícím vítězem. Akční řada „Edice 111“, která je spojena se 111 lety zkušeností v péči o prádlo, se s více než jedním milionem prodaných praček sušiček od podzimu 2012 stala nejúspěšnější kampaní v historii firmy. Podle šetření GfK Miele v první polovině roku 2014 opětovně zvýšilo svůj podíl na trhu v západní Evropě v prodeji vestavných spotřebičů a podlahových vysavačů.

Za další složky úspěchu společnost považuje koncentraci na samotnou značku Miele, její konzistentní umístění v prémiovém segmentu a partnerství se zaměřením na odborné prodejce. „Péče o tyto složky a zároveň rozvíjení nových distribučních kanálů, jako je například internet, je výzvou pro každou prémiovou značku“, říká Dr. Heiner Olbrich, odstupující ředitel pro marketing a prodej, který odchází od Miele 30. září 2014 z osobních důvodů. Na toto je Miele díky své pověsti a důvěryhodnosti pro distributory a koncové zákazníky velmi dobře připraveno. Jako Olbrichův nástupce bude ve společnosti od 1. srpna působit Dr. Axel Kniehl, někdejší viceprezident koncernu Whirlpool pro oblast severní a kontinentální Evropy a zároveň generální ředitel společnosti Bauknecht.

Silný růst v USA, Číně a Rusku

Mimo Německo bylo dosaženo růstu obratu o 1,9 procenta, přičemž Miele dosáhlo dvouciferných číslic růstu zejména ve strategicky důležitých trzích, jako jsou USA, Čína a Rusko. To bylo ale z velké části umenšeno v důsledku nepříznivých směnných kurzů. V Austrálii, největším mezinárodním trhu po Spojených státech a Švýcarsku, vykázalo Miele na tuto lokalitu nečekaný růst, zatímco po přepočtu na eura se jedná o dvouciferný pokles. Pozitivní je, že dluhová krize nezpůsobila během vykazovaného období další poklesy postižených zemích jižní Evropy. Po celém světě je Miele stále ve 47 zemích reprezentováno svými vlastními prodejními společnostmi v dalších 50 zemích prostřednictvím dovozců.

Navzdory globálnímu zpomalení relevantnínch investic vzrostla divize Professional nadproporčně více než o 3,9 procenta a přispívá nyní 418 miliony eur k celkovým tržbám (= 13 procent). Zajišťují to především nové profesionální myčky nádobí s kratšími programovými časy, sníženou spotřebou a mimořádně hygienickými výsledky mytí. Totéž platí pro akční modely s atraktivní výbavou u příležitosti 90 let průmyslového mytí v Miele nebo pro přístroje s plným servisem v lékařské technice („System4Med“ nebo „System4Dent“). Velká část růstu divize Professional náleží tradičně důležitému sektoru servisu, který zaměstnává zhruba 340 vlastních servisních techniků samotném Německu. Tyto služby sahají od uvedení do provozu a validace zařízení přes okamžitou pomoc v případě poruchy až po komplexní zakázky na servis a údržbu. Jen počet takových zakázek se v průběhu vykazovaného období zvýšil o 20 procent.

Nejvyšší počet spolupracovníků v Německu i na celém světě

K 30. červnu 2014 pracovalo pro společnost Miele po celém světě 17 660 spolupracovníků. To odpovídá zvýšení počtu spolupracovníků o 409, čili o 2,4 procenta. V Německu Miele zaměstnává 10 411 spolupracovníků (= plus 0,3 procenta).
V současné době se v Německu u skupiny Miele učí celkem 465 mladých lidí v některé z 33 obchodních a technických profesí. Z nich asi 130 absolvovalo v jednom z jedenácti duálních studijních programů, což je kombinace praxe ve firmě a bakalářského studia v oblastech, jako je strojírenství, elektrotechnika, obchodní administrativa nebo průmyslové inženýrství.

Pro absolventy s diplomem nebo s dokončeným magisterským stupněm nabízí Miele program stáží, který účastníky připravuje na kariéru ve středním nebo vysokém managementu a v referenčním období fungoval již 25 let. Ze všech 121 bývalých stážistů jich 73 působí i nadále ve společnosti, z nich 35 je v současné době na vedoucí pozici. K možnostem uplatnění ve společnosti se také počítá program Master@Miele. Zde Miele podporuje mladé techniky s bakalářským vzděláním, kteří absolvují magisterský studijní program a zároveň pracují například na částečný úvazek a mají rozšířené možnosti dalšího vzdělávání.

V uplynulém účetním roce investovala skupina Miele celkem 188 milionů eur. To je jen o 25 000 000 eur nebo o 12 procent méně než v roce předchozím, který byl označen za rekordní ve znamení největší produktové a inovační ofenzivy v historii firmy, což se týkalo rovněž investic. Během vykazovaného období se firma zaměřila na modernizaci nebo přestavbu výrobních zařízení v několika závodech, na nové administrativní budovy a rozšíření distribučního centra ve svém sídle v Gütersloh. Investice v aktuálním účetním roce 2014/15 zůstanou zaměřeny zejména na další rozvoj logistického centra umístěného v Gütersloh.

Stáhnout ve formátu PDF