3,22 miliard eur obratu v účetním roce 2013/14 / Nejvyšší počet spolupracovníků / Změna ve vedení dokončena podle plánu
Rodinná firmaMiele opět naplnila svůj strategický cíl – udržet růst napříč všemiekonomickými cykly: přední světovývýrobceprémiovýchdomácích spotřebičů dosáhl v účetním roce2013/14, který skončil30. června 2014, 3,22 miliard eurobratu. To je o 69 000 000 eur nebo o 2,2procentavícenež v předchozím roce. Po celém světě skupinaMielenynízaměstnává17 660spolupracovníků. Během vykazovaného období bylo investováno 188 milionů eur.
V roce největší inovační a produktovéofenzivy ve své historiiMielepraktickyobnovilo celou nabídku produktů pro domácnosti–a bylo tak schopno kompenzovatmnohdynepříznivéekonomické podmínkyna klíčových trzích. Zdezejménaposíleníeurazpůsobiloznatelný útlum; proto je růst obratu vyšší než pět procent po úpravě měnového kurzu, tedy více než dvakráttolik jako účtování založené na euru. Na pozadírozvoje podnikáníjej lze považovat za „velmiuspokojivý“, říká OlafBartsch, finanční a správní ředitel skupinyMiele.V Německu má Miele obrat978 milionů eur, což představuje nárůst o 23 milionůeurneboli o 2,4procenta.To znamená, ženěmeckýpodíl na celkovýchtržbáchse mírně zvýšil, a tona 30,6procenta.
I přespokračujícípolitickounejistotuv důsledkunestabilityv arabském světěa krizena Ukrajině si ředitelství jako cíl pro účetní rok2014-15 stanovilo, aby obrat i nadále dosahoval obdobného růstu jakovpředchozím roce.
Dobrá pozice prodlouhodobý růst
„Miele jeprávěv dobré pozicipro dosaženídalšího růstu obratu, jednotkových tržeba podílu na trhu i zaméněpříznivých podmínek,“ říká Dr. MarkusMiele, člen vedení a spolumajitel průkopnické firmy vyrábějící domácí spotřebiče. Tomu napomáhádlouhodobáfiremní strategiese zaměřením nakvalitu a na zákazníka,organický růstz vlastní produkceafinancování investicvýhradně prostřednictvímvlastního kapitálu.„Díky nezávislosti na zájmuexterních investorů posiluje Miele svoji pozicisamostatné a na koncernech nezávislé německé rodinné firmy,“ říká člen vedení a spolumajitel Dr.ReinhardZinkann.
Miele navíc profituje z postupného uvádění přístrojů nové generace 6000 (vestavné spotřebiče) a W1/T1 (péče o prádlo) na světové trhy. Globální uvedení prvníhorobotickéhovysavačeMieleScoutRX1 v květnu 2014 proběhlov mnoha zemích, včetně Německa, podle plánu. Naveletrhu IFA2014 následují novéšpičkové modely praček asušiček sdalšími jedinečnými funkcemi s vysokouhodnotou pro zákazníka. Společnost také představujekompletně nově strukturovaný sortiment vysavačů,který nejenže důsledně odpovídá novým požadavkůmEvropské unie naenergetické štítky, ale také skutečným potřebámzákazníků.
Vítězemtestův hlavníchkategoriích
Miele podtrhuje svoji vedoucírolivespojeníprospěchuzákazníkaa ekologieinteligentnímisíťovými řešeními, jako například propojenímdomácích spotřebičůs domácími fotovoltaickými a solárnímitepelnými systémy. Společnost také v průběhu referenčního účetního období představilaexkluzivní funkce, jako například svůjintegrovanýdávkovacísystémpro bíléa/nebosilněznečištěnéprádlo, kterýušetří až30procent pracího prostředku.Další plus spočívá vzajištění maximálníenergetické účinnosti–a tobez jinde obvyklých, často dlouhých programových časů.
„SMiele si zákazníci spojují nejenpříkladnéhodnoty spotřeby, ale také nejvyšší známkyza kvalituvýsledků, uživatelský komfort a design“, tvrdí technologický ředitel Dr.EduardSailer. Výsledkyv Německuvysoceuznávané společnostiStiftung Warentest topotvrzují: zde je Mielevtéměřvšech významnýchkategoriích, jako jsou pračky,sušičky, sušičkys tepelným čerpadlem, podlahovévysavače, trouby, ledničky a myčky nádobí,úřadujícímvítězem. Akční řada „Edice 111“, která je spojena se 111lety zkušeností v péči o prádlo, se s vícenežjedním milionemprodanýchpračeka sušičekod podzimu2012 stala nejúspěšnější kampanív historii firmy. Podle šetřeníGfKMielevprvní polovině roku2014 opětovně zvýšilosvůj podíl na trhu v západníEvropě v prodeji vestavných spotřebičů a podlahových vysavačů.
Za další složky úspěchu společnost považujekoncentracinasamotnouznačkuMiele, její konzistentníumístěnív prémiovém segmentuapartnerstvíse zaměřením naodbornéprodejce.„Péče o tyto složky a zároveňrozvíjenínových distribučních kanálů, jako je například internet,je výzvou pro každouprémiovou značku“, říká Dr. HeinerOlbrich, odstupující ředitelpro marketing a prodej, který odchází od Miele30. září 2014z osobních důvodů. Na toto je Miele díky svépověsti a důvěryhodnostipro distributorya koncové zákazníkyvelmidobře připraveno. JakoOlbrichůvnástupce bude ve společnostiod1. srpna působit Dr.AxelKniehl, někdejší viceprezident koncernuWhirlpool pro oblast severní akontinentální Evropy a zároveňgenerální ředitel společnostiBauknecht.
Silný růstv USA, Číně a Rusku
Mimo Německo bylo dosaženo růstu obratu o1,9 procenta, přičemž Mieledosáhlodvouciferných číslic růstuzejména vestrategicky důležitýchtrzích, jako jsouUSA,Čína a Rusko. To bylo alez velké části umenšeno v důsledkunepříznivýchsměnných kurzů. V Austrálii, největším mezinárodním trhu poSpojených státech aŠvýcarsku, vykázalo Miele na tuto lokalitu nečekaný růst, zatímco po přepočtuna eurase jedná odvoucifernýpokles. Pozitivní je, žedluhová krizenezpůsobilaběhemvykazovaného období další poklesyv postiženýchzemích jižní Evropy. Po celém světě jeMiele stále ve 47zemíchreprezentovánosvými vlastnímiprodejními společnostmia v dalších50 zemíchprostřednictvímdovozců.
Navzdory globálnímuzpomalenírelevantnínch investic vzrostla divize Professional nadproporčněvícenež o3,9 procentaa přispíványní418 miliony eurk celkovým tržbám(= 13 procent). Zajišťují to předevšímnové profesionální myčky nádobískratšími programovými časy, sníženou spotřebouamimořádněhygienickýmivýsledky mytí. Totéž platí pro akčnímodely s atraktivní výbavouu příležitosti90 letprůmyslovéhomytívMielenebo pro přístroje s plným servisem v lékařskétechnice(„System4Med“ nebo „System4Dent“). Velká část růstu divize Professional náleží tradičnědůležitémusektoru servisu, který zaměstnává zhruba 340vlastníchservisních technikův samotném Německu. Tyto služby sahají oduvedení do provozu avalidacezařízení přesokamžitou pomocv případěporuchy až po komplexnízakázky na servisa údržbu.Jen počettakových zakázekse v průběhu vykazovaného období zvýšilo 20procent.
Nejvyššípočet spolupracovníkův Německui na celém světě
K 30. červnu 2014pracovalo prospolečnost Mielepo celém světě17 660 spolupracovníků. To odpovídázvýšení počtu spolupracovníkůo409, čili o2,4procenta.V Německu Miele zaměstnává 10 411 spolupracovníků (= plus 0,3procenta). V současné doběse v Německu uskupinyMieleučí celkem465mladých lidív některé z33obchodních atechnických profesí. Z nich asi 130 absolvovalo v jednom z jedenáctiduálníchstudijních programů, což je kombinacepraxe ve firmě a bakalářského studiavoblastech, jako jestrojírenství, elektrotechnika, obchodní administrativa neboprůmyslové inženýrství.
Pro absolventy sdiplomem nebo s dokončenýmmagisterským stupněm nabízíMieleprogram stáží, který účastníkypřipravujena kariéruve středním nebo vysokém managementu a v referenčním období fungoval již 25 let. Ze všech121bývalýchstážistů jich 73 působí i nadále ve společnosti,znich 35 je v současné doběnavedoucí pozici. K možnostem uplatnění ve společnosti setaképočítá program Master@Miele. ZdeMielepodporuje mladétechniky s bakalářským vzděláním, kteří absolvují magisterskýstudijní program a zároveň pracují například na částečný úvazek a mají rozšířené možnostidalšího vzdělávání.
V uplynulém účetním roce investovala skupina Miele celkem 188 milionů eur. To je jen o 25 000 000 eur nebo o 12 procent méně než v roce předchozím, který byl označen za rekordní ve znamení největší produktové a inovační ofenzivy v historii firmy, což se týkalo rovněž investic. Během vykazovaného období se firma zaměřila na modernizaci nebo přestavbu výrobních zařízení v několika závodech, na nové administrativní budovy a rozšíření distribučního centra ve svém sídle v Gütersloh. Investice v aktuálním účetním roce 2014/15 zůstanou zaměřeny zejména na další rozvoj logistického centra umístěného v Gütersloh.