Tiskové zprávy Miele

Tisková zpráva 14/2016

Rodinná firma Miele opět zažívá výrazné zvýšení jak v obratu, tak v počtu spolupracovníků: přední světový výrobce prémiových domácích spotřebičů dosáhl ve fiskálním roce 2015/2016, ukončeném 30. června 2016, obratu ve výši 3,71 miliard eur. To je o 224 milionů eur nebo o 6,4 % více než
v předchozím roce. Miele poprvé zaměstnává více než 18 000 spolupracovníků. V průběhu sledovaného období firma investovala celkem 184 milionů eur.

S těmito čísly Miele opět dosáhlo svého strategického cíle – stabilního
a udržitelného růstu bez ohledu na ekonomické výkyvy. Současný nárůst obratu byl „organický“, tj. bez nákupu dalších výrobců či značek a bez kapitálu třetí strany. A stejně jako v předchozím roce, růst tržeb byl opět výrazně nad průměrným tempem za posledních 10 let.

Vedení firmy tento úspěch hodnotí o to lépe, že celosvětové obecné podmínky „zrovna nepřidávaly vítr do plachet“. Za zmínku stojí zostření krizí v Arábii, Rusku a Turecku, stejně jako vývoj měnového trhu. Výzvou byla také agresivní cenová politika známých konkurentů. Jako odpověď Miele nabídlo svoji příslovečnou kvalitu, modelovou politiku své značky přizpůsobenou trhu a skvěle vybavené špičkové vlajkové modely, stejně jako základní a propagační modely s vynikajícím poměrem cena-výkon. Nadprůměrně se o růst opět zasloužily vestavné spotřebiče.

Dynamický růst v USA, Austrálii, Asii – a Německu

V Německu Miele dosáhlo obratu ve výši 1,1 miliard eur, což představuje nárůst
o 6,9 %. Díky tomu Miele vylepšilo svoji pozici značky velkých domácích spotřebičů s nejvyšším obratem v maloobchodě specializovaném na elektro
a nyní je také jedničkou v segmentu kuchyňských studií. Mimo Německo vzrostly tržby o 6,3 %, přičemž výrazné zisky byly hlášeny v USA, Austrálii, Velké Británii
a Číně. V Rusku, a to navzdory politické nestabilitě a měnovým propadům, se prodeje udržely na stejné úrovni jako v předchozím roce v místní měně. V jižní Evropě byl vzestupný trend konsolidován, a to navzdory pokračující dluhové krizi. V důsledku nadprůměrného růstu na domácím německém trhu mírně klesl podíl zahraničních tržeb ze 70,3 % na 70,1 %.

Miele Professional zaznamenává obrat 476 milionů eur

Miele Professional, které zahrnuje technologie péče o prádlo, komerční mytí nádobí, dezinfekční automaty a sterilizátory pro lékařské využití a pro laboratoře, dosáhlo obratu 476 milionů eur. To představuje meziroční nárůst o 27 milionů eur nebo 6,0 % ve srovnání s předchozím rokem, přičemž růst se projevil ve všech kategoriích. Zvláštní zmínku si zaslouží zdravotnická technika se svými novými modelovými řadami a trvalým důrazem na rozšiřování komplexní nabídky systémového dodavatele sahající až po plánování a vybavování celých oddělení centrální sterilizace v nemocnicích. Podíl Miele Professional na celkovém obratu byl 13 % a toto číslo nadále roste.

Další rozšíření celosvětových prodejních a servisních struktur

K 30. červnu 2016 bylo na výplatní listině společnosti 18 370 spolupracovníků. To odpovídá zvýšení o 629 osob nebo o 3,5 %. Růst se odehrával především
v dceřiných společnostech Miele v USA, Kanadě, Austrálii, Dánsku, Velké Británii a Španělsku, kde musel být navýšen počet spolupracovníků v oblasti prodeje
a servisu v reakci na zvýšení obratu a počet prodaných kusů. Vzhledem k růstu poptávky po základních myčkách nádobí byli přijati další spolupracovníci také
ve výrobním závodě v Uničově.

V Německu byl pokles počtu spolupracovníků z důvodu soustředění back-office sužeb v sídle společnosti v Gütersloh kompenzován novým náborem ve většině německých výrobních závodů. Počet spolupracovníků v Německu je 10 326, což je prakticky na stejné úrovni jako v předchozím roce (pokles jen o 0,2 %).

V německých lokacích skupiny Miele se v současné době vzdělává 466 mladých lidí zapsaných do jednoho z 33 obchodních či technických učebních oborů. Přibližně 500 nových učňů zahájí svou odbornou přípravu na začátku nového školního roku počínaje 1. zářím. Asi 130 z nich se letos pustí do jednoho z jedenácti duálních studijních oborů. Ty představují kombinaci výučního listu s bakalářským titulem v předmětech, jako je strojírenství, elektrotechnika, obchodní studia, průmyslové inženýrství nebo komerční informační technologie.

Ve zprávě o udržitelnosti z roku 2015 se Miele přihlásilo k dodržování nejvyšších standardů vykazování G4, jak jsou stanoveny vedoucí iniciativou Global Reporting Initiative (GRI). K aspektům, na něž se zaměřuje, patří energetická účinnost výrobků Miele po celou dobu jejich životnosti, význam rozvoje
a vzdělávání zaměstnanců, jakož i dlouhodobý horizont v plánování. Podobně je na tom vztah k aktivitám na ochranu životního prostředí v místech, kde firma působí: Miele snížilo svoji spotřebu energie od roku 2000 o 18,4 %, a to i přes nárůst prodeje o 70 %.

Značné investice do výroby, prodeje a logistiky

V průběhu minulého fiskálního roku investovala skupina Miele celkem 184 milionů eur. To představuje o 34 milionů nebo o 23 % více než v předchozím roce. Tento významný nárůst je výsledkem investic do vývoje nových modelových řad, rozšíření a přestaveb různých výrobních závodů a rozšíření prodejních
a logistických zařízení v Gütersloh. Posledně zmiňované zahrnuje rozšíření distribučního skladu, nově vybudovanou centrálu pro náhradní díly a nové kancelářské křídlo. Nové nebo kompletně zrekonstruované showroomy byly otevřeny v metropolích jako je Peking, New York, Miami, Johannesburg, Vilnius, Bukurešť, Londýn a Vancouver.

Pozitivní předpověď pro fiskální rok 2016/17

Prognóza vrcholového managementu Miele týkající aktuálního fiskálního roku je „zdrženlivá, ale optimistická“. To odráží politické a ekonomické aktivní dění po celém světě, kde není
v dohledu uvolnění stávajícího napětí, stejně jako tlumící účinek, který má hlasování
o Brexitu na ekonomiku. Miele nicméně očekává, že celkový obrat, prodej jednotlivých zařízení, stejně jako podíl společnosti na trhu nadále poroste, a to bez jakékoli další podrobné kvantifikace.

Impulzy pro růst přišly například z veletržních premiér během sledovaného období, včetně uvedení TempControl pro vysoce přesné pečení a smažení na indukčních varných deskách nebo kávovaru Miele CM7, který se automaticky odvápňuje. Skutečným magnetem pro davy na veletrhu IFA 2015 byly elegantní volně stojící chladicí přístroje řady K 20 000 s tabulí na dveřích, která slouží jako rodinný komunikační uzel. V segmentu myček nádobí hrají významnou roli v získávání nové skupiny zákazníků modely zahrnuté v atraktivní cenové kampani („Active“). V top modelech boduje nová řada přístrojů G 6000 EcoFlex se svou jedinečnou kombinací příkladné energetické účinnosti, krátkých programových časů a špičkovým komfortem při vkládání nádobí do myčky. Na veletrhu Eurocucina v Miláně Miele představilo celosvětově první ucelenou řadu vestavných přístrojů bez úchytek ArtLine, které se otevírají při pouhém dotyku senzoru. Jako pokračování bude na veletrhu IFA 2016 k vidění první bezsáčkový vysavač Miele, který se vyznačuje vynikající čisticí schopností
a jedinečným uživatelským komfortem. Jako výrobce nejširšího rozsahu síťově propojených domácích spotřebičů Miele neustále rozšiřuje svou sestavu modelů s bezdrátovým mobilním ovládáním.

Již více než deset let zdůrazňují výsledky image studie „best brands“ vynikající reputaci, které se značka Miele těší. Studie je založena na průzkumu veřejného mínění mnoha tisíc spotřebitelů, který provádí výzkumní pracovníci organizace Gesellschaft für Konsumforschung (GfK) spolu s dalšími partnery. V celkovém žebříčku této soutěže je společnost Miele jedničkou napříč všemi kategoriemi,
a to s velkým náskokem. Během sledovaného období byly tyto vynikající výsledky úřadujícího vítěze doplněny o další úspěchy v testech (Stiftung Warentest). Oceněny byly například sušičky s tepelným čerpadlem (TMB 640 WP), myčky nádobí (G 6200 SCi a SCVi) a odsávače par (ve všech třech kategoriích těchto přístrojů), kde se Miele stalo jediným vítězem testu.

Změna ve vedení firmy

Ve výkonné radě Miele, která se tradičně skládá z pěti výkonných ředitelů
s rovnocennými hlasovacími právy, došlo ke změně: novým (a dočasně šestým) členem je od 1. dubna 2016 dr. Stefan Breit, který se stal zástupcem výkonného ředitele pro technologie. Převezme roli dr. Eduarda Sailera, který má odejít do důchodu na konci roku 2016 po téměř 19 úspěšných letech jako výkonný ředitel odpovědný za technické záležitosti. Stefan Breit je u Miele zaměstnán od roku 2007 a v současné době je také zodpovědný za výrobní závod Miele
v Gütersloh. Ostatní členové výkonné rady jsou Olaf Bartsch (finance / správa), dr. Axel Kniehl (marketing / prodej), stejně jako dr. Markus Miele a dr. Reinhard Zinkann, spoluvlastníci a výkonní ředitelé a zároveň zástupci rodin vlastníků firmy.

Stáhnout ve formátu PDF