Tiskové zprávy Miele

Tisková zpráva 11/2013

O 3,8 procent vyšší obrat: Miele dále buduje svůj růst

Miele zůstává věrné své strategické linii – v cyklech konjunktury stále a rozhodně růst. „I přes utlumující faktory, jako jsou dluhová krize v eurozóně, máme dobrý kurz,“ komentuje Olaf Bartsch, finanční ředitel a člen představenstva firmy, aktuální čísla. Na domácím trhu mělo Miele obrat 955 milionů eur, což odpovídá nárůstu o 4,8 procent. Tímto vzrostl podíl německého trhu na celkovém obratu na 30,5 procent.

Pohled na nejnovější průzkumy Společnosti pro výzkum trhu (GfK) v důležitém segmentu vestavných přístrojů ukazuje, že v referenčním období vzrostl nejen obrat Miele, ale také jeho podíl na trhu. Podíváme-li se na koncové ceny, pak zde přístroje Miele téměř zdvojnásobily svůj úspěch v porovnání s celým odvětvím. Podíl na trhu získalo Miele také u praček a sušiček.

Získávání podílu na trhu díky kvalitě a orientaci na zákazníka
Díky stálé kvalitě a orientaci na zákazníka získává výrobce domácích spotřebičů z Güterslohu podíl na trhu nejen v Německu, ale také v dalších evropských a mimoevropských zemích. V kostce řečeno, dosahuje toho díky svému příslibu „Být stále lepší“, což podtrhuje vítězstvími v testech v mnoha zemích. Jen u renomované Stiftung Warentest v Německu je Miele úřadujícím vítězem v produktových kategoriích jako pečicí trouby, podlahové vysavače, pračky (s předním i vrchním plněním) nebo sušičky s tepelným čerpadlem.
„Miele je synonymem pro dlouhou životnost, kvalitu výsledku, komfort, eleganci, servis a prestiž značky, tak jako žádný jiný výrobce v této branži,“ shrnuje Heiner Olbrich, ředitel marketingu a odbytu Skupiny Miele. Mimo to se žádné jiné značce, nehledě na odvětví, nedostává tak vysokého ocenění u německých spotřebitelů. To dokládá studie GfK „best brands“, v jejímž rámci bylo Miele na začátku tohoto roku označeno za nejlepší produktovou značku všech dob, „best brand ever“, což bylo aritmeticky spočítáno podle výsledků za posledních deset let.

Vyšší růst také v severozápadní Evropě, Rusku a Zámoří
Mimo Německo Miele docílilo nárůstu obratu 3,1 procent. Především na obou pro Miele nejdůležitějších zámořských trzích v USA a Austrálii, stejně jako v Rusku, byl zaznamenán silný nárůst. Na rozdíl od recesí ovlivněných trhů jižní Evropy dosáhlo Miele dobrého zisku ve Velké Británii, Skandinávii, Hongkongu nebo Singapuru. Nejvíce se o to zasloužily kvalitní vestavné kuchyňské spotřebiče nebo vysavače.
Celosvětově je Miele dále zastoupeno vlastními odbytovými společnostmi ve 47 zemích a v dalších 50 zemích dovozci. Ve zhruba 70 metropolích na všech kontinentech vyvěšuje Miele vlajky elegantních showroomů, které umožňují zažít svět Miele na vlastní kůži. K letos otevřeným showroomům patří Bělehrad, Oslo, Tokio, Madrid, Istanbul a Mexiko City.

Další potenciál růstu v náročném tržním prostředí
Pro nastávající obchodní rok 2013/14 nedává pětičlenné představenstvo firmy, složené z Olafa Bartsche, dr. Markuse Mieleho, dr. Heinera Olbricha, dr. Eduarda Sailera a dr. Reinharda Zinkanna, žádné konkrétní prognózy, a to kvůli přetrvávajícím nestálým rámcovým podmínkám. Cílem ale zůstává další růst ve stávajícím rozsahu. „V tom nám pomáhá největší nabídka nových přístrojů v historii firmy,“ říká výkonný ředitel a spoluvlastník firmy Markus Miele. Po nadmíru úspěšném uvedení nových vestavných přístrojů generace 6000 v květnu tohoto roku následuje výměna generací přístrojů péče o prádlo v září na veletrhu IFA. Při obou příležitostech Miele boduje četnými technickými jedinečnými prodejními argumenty. U generace 6000 se sem řadí například ovládání „M touch“, díky němuž se vestavné přístroje Miele ovládají pomocí TFT displeje s vysokým rozlišením, jako mají chytré telefony. „Pokud k tomu přičteme špičko -
vou řadu vysavačů S8, které byly velmi úspěšně uvedeny na trh v minulém roce, pak Miele v průběhu roku a půl obnovilo u domácích přístrojů téměř celou svou modelovou paletu,“ říká Reinhard Zinkann, rovněž výkonný ředitel a spoluvlastník rodinné firmy založené před 114 lety.

Poprvé přes 400 milionů eur obratu pro Miele Professional
Navzdory přetrvávajícím obtížným rámcovým podmínkám v oblasti kapitálového zboží získalo odvětví Miele Professional v referenčním období 2,3 procenta. Se svými třemi produktovými oblastmi prádelenské techniky, průmyslovými myčkami nádobí a dezinfekčními a sterilizačními automaty dosáhlo Miele Professional obratu 402 milionů eur a k celkovému obratu přispívá 13 procenty. Zde firma posiluje svoje vedoucí postavení v oblasti inovací takovými řešeními, jako jsou první profesionální sušička, která bezkonkurenčně levně a šetrně k životnímu prostředí využívá odpadního tepla z teplárenských bloků, nebo celosvětově nejrychlejší vestavné myčky nádobí pro kuchyňské provozy, mateřské školky nebo kavárny („ProfiLine“).
V oblasti zdravotnické techniky se Miele Professional před dvěma lety přeměnilo z dodavatele přístrojů na systémového dodavatele pro kliniky a lékařské praxe. Zde sahá rozsah služeb až k plánování, vybavení a údržbě kompletních oddělení centrální sterilizace („System4Med“). V současnosti se na toto rozšířené portfolio Miele Professional spoléhají nemocnice ve dvanácti zemích, jejichž počet neustále narůstá.

Inteligentní šetření energiemi je i nadále podporováno
Miele stále buduje svoji přední pozici v oblasti inteligentního šetření energiemi. „Naši zákazníci očekávají minimální spotřebu energií, ale bez omezování výkonu a komfortu,“ říká technický ředitel Eduard Sailer. Miele tyto požadavky splňuje například prostřednictvím exkluzivních prvků, jako je automatické dávkování pracího prostředku, ukazatel spotřeby v reálném čase nebo začlenění energie z obnovitelných zdrojů. „Tyto a jim podobné technologie,“ říká Sailer, „budou cíleně dále vyvíjeny a budou cenově dostupné.“ V této oblasti jsou novými milníky solární sušičky Miele (v sériové výrobě od května) nebo myčky nádobí vybavené programem „SolarSpar“, který bude uveden do prodeje po veletrhu IFA. Oba přístroje se vyznačují tím, že využívají solárního ohřevu vody, což snižuje primární spotřebu energie o 80 až 90 procent, v závislosti na přístroji.

O dalších detailech k tématu šetrnosti ke zdrojům a klimatu se vyjadřuje podstatně rozšířená Zpráva o trvalé udržitelnosti 2013, která vyšla v posledním čtvrtletí referenčního období („Myšlení v generacích“). V nejnovějším žebříčku Institutu pro ekologický a ekonomický výzkum (IÖW) se Zpráva o trvalé udržitelnosti („Člověk ve středu zájmu“) dostala na sedmé místo. Miele se takto umístilo za šesti koncerny „DAX 30“ (německý akciový index) jako nejvýše oceněný rodinný podnik a také jako jediný výrobce domácích spotřebičů v „top ten“ (viz také www.miele-nachhaltigkeit.de).

Silná identifikace se spolupracovníky
Ke dni uzávěrky, 30. červnu 2013, pracovalo po celém světě pro Miele 17 251 spolupracovníků. To je o 535 zaměstnanců nebo o 3,2 procenta více než v předchozím roce. V Německu je vysoký stav zaměstnanosti konstantní: mo mentálně zde pracuje 10 379 spolupracovníků, což odpovídá nárůstu o 0,5 procenta. V současnosti se v Německu v provozech skupiny Miele učí 458 mladých lidí jedné z 35 obchodnických nebo technických profesí. Z nich asi 120 absolvuje jedno z devíti duálních studií, což je kombinace praktického vzdělávání a bakalářského stupně v oborech jako strojírenství, elektrotechnika, podnikové hospodářství nebo průmyslové inženýrství.
K jedné z mnoha dalších možností dalšího vzdělávání ve firmě patří také program Master@Miele, v jehož rámci mladí lidé s bakalářským vzděláním pokračují v magisterském studiu a zároveň pracují na částečný úvazek. Miele tento způsob podporuje flexibilními pracovními úvazky a rozšířenou nabídkou kurzů. 160 kurzů uspořádaných v rámci takzvaného „Otevřeného dalšího vzdělávání“, které organizuje Miele bezplatně pro své spolupracovníky, navštívilo ve svém volném čase 3 500 zájemců z řad spolupracovníků Miele. V referenčním období slavilo celkem 462 spolupracovníků své 25., 40. nebo 50. jubileum u Miele; tímto se celkový počet jubilantů od doby založení završuje na 11 590. V říjnu 2012 se Miele připojilo k Chartě rozmanitosti – jako viditelnému uznání principu rovných příležitostí a oceňování rozmanitosti v rámci společnosti.
V uplynulém obchodním roce Skupina Miele investovala celkem 213 milionů eur, to je o 27 milionů eur nebo o 15 procent více než v předchozím roce, což představuje historicky nejvyšší sumu. Tato skutečnost se projevila zejména v důsledku vysokých investic do inovace výrobků a převodu výroby na nové generace vestavných spotřebičů a přístrojů pro péči o prádlo.

Stáhnout ve formátu PDF